メイン画像

Relevant factors inhibiting the “logical” functioning of the brain and two stages in which they might be reinforced

Relevant factors inhibiting the “logical” functioning of the brain and two stages in which they might be reinforced


Relevant factors inhibiting the “logical” functioning of the brain and two stages in which they might be reinforced:

Stage 1. “Unpleasant feelings,” especially “disgust/aversion/revulsion,” are invoked.
E.g., You feel disgusted at the mere mention of the words “physics” or “mathematics.”

Stage 2. “Disgust/aversion/revulsion” might grow into “fear,” then into “inability to think,” and finally into “rejection and escape.”
E.g., Encountering a problem in a test, you might guess you could not solve it, then it might fill you with “disgust,” then with “fear,” and then with “inability to think,” and finally with “rejection and escape.”
(These imply abandonment of thinking or even trying to solve itself; in the worst case, you might cheat!)

Thus, the basic premise of a drastic solution appears to abandon “disgust”―in fact, “prejudice.”

頭脳の「論理的な」働きを阻害する要因と阻害が進行する段階2つ

第1段階:「感情」、とりわけ「嫌悪感」が誘発される。
例:「物理学」「数学」と聞いただけで、拒否反応。

第2段階:「嫌悪感」→「恐怖心」→「思考停止」→「拒絶・ 逃走」へと進む。
例:「テストで解けそうもない問題に遭遇」→「嫌悪感」→「恐怖心」→「思考停止」→「拒絶・ 逃走」。
(考えること、もしくは、解こうとすること自体を放棄。最悪の場合、不正行為に及ぶ。)

そこで、抜本的な解決策は「嫌悪感」を捨てること、さらに言うなら「先入観」を捨てることが大前提となる筈である。

アカウントを作成 して、もっと沢山の記事を読みませんか?


この記事が気に入ったら 章太郎 さんを応援しませんか?
メッセージを添えてチップを送ることができます。


この記事にコメントをしてみませんか?


おすすめの記事